Nemsokára ennyivel gyorsabban száguldhatunk az osztrák autópályákon

/ 2018.04.12., csütörtök 19:30 /

Százhatvan kilométer per óra. Tavaly év végén az osztrák közlekedési minisztérium a jelenlegi 130-ról ennyire tervezte felemelni az ország autópályáin a sebességkorlátozást. A sajtóban Anschlussnak is nevezett intézkedés azt célozta, hogy négy keréken gyorsabban el lehessen érni Németországot. Emellett átvitt értelemben közelítettek volna az ottani, felső határ nélküli rendszerhez is.

A tervezet nyomán kibontakozó vitában közlekedésbiztonsági és gazdaságossági szempontok egyaránt felverődtek. Előbbi kérdést régóta vizsgálják világszerte, és egyes tanulmányok szerint a korlát nélküli autópályákon némileg több a balesetek száma. Ez azonban több más tényező következménye is lehet, így vannak, akik vitatják a közvetlen összefüggést. Az viszont tény, hogy a fokozott gyorsaság miatt – a nagyobb fogyasztás folyományaként – drágább az autózás; persze ki-ki megszabhatja magának a megfelelő ár–sebességmérték-arányt.

A napokban aztán Norbert Hofer osztrák közlekedési miniszter arról beszélt, hogy a száguldozás szerelmesei és a „fontolva haladás” hívei közti vitában kompromisszumként – először az ország nyugati részének autópályáin, első lépésként, ráadásul kísérleti jelleggel – 140 km/órát javasol. És ha az intézkedés beválik, akkor további autópályákra is kiterjesztenék, így téve gyorsabban elérhetővé a térség más országait.

Rosta

Dévényi István

Találkozunk 2016-ban!

Új kormány – oktatáspolitikai fordulat jön?

Ha valóban a jegybanki ajánlások alapján kezd bele a kormány a versenyképesség javításába, akkor az oktatásban át kell állítani a váltókat. Részletes háttér a Heti Válaszban.

Miért fideszes a falu? – A választási adatok mögé néztünk

A kormánypárt elsősorban falun mozgósított, a községekben élők szavazataival nyerte meg a választásokat – hallhattuk az elmúlt napokban. De tényleg igaz ez? Miként húzhatták be a romák tömegeinek voksait is? Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mihez kezd a Fidesz a Budapest nevű ellenzéki szigettel?

A választás nyilvánvalóvá tette: a Fidesz messze nem olyan népszerű a fővárosban, mint az ország többi részén. Újra napirendre kerülhet az önkormányzati rendszer átalakításának kérdése, de a kormány számára tökéletes megoldás nem látszik. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.