Nemsokára ennyivel gyorsabban száguldhatunk az osztrák autópályákon

/ 2018.04.12., csütörtök 19:30 /

Százhatvan kilométer per óra. Tavaly év végén az osztrák közlekedési minisztérium a jelenlegi 130-ról ennyire tervezte felemelni az ország autópályáin a sebességkorlátozást. A sajtóban Anschlussnak is nevezett intézkedés azt célozta, hogy négy keréken gyorsabban el lehessen érni Németországot. Emellett átvitt értelemben közelítettek volna az ottani, felső határ nélküli rendszerhez is.

A tervezet nyomán kibontakozó vitában közlekedésbiztonsági és gazdaságossági szempontok egyaránt felverődtek. Előbbi kérdést régóta vizsgálják világszerte, és egyes tanulmányok szerint a korlát nélküli autópályákon némileg több a balesetek száma. Ez azonban több más tényező következménye is lehet, így vannak, akik vitatják a közvetlen összefüggést. Az viszont tény, hogy a fokozott gyorsaság miatt – a nagyobb fogyasztás folyományaként – drágább az autózás; persze ki-ki megszabhatja magának a megfelelő ár–sebességmérték-arányt.

A napokban aztán Norbert Hofer osztrák közlekedési miniszter arról beszélt, hogy a száguldozás szerelmesei és a „fontolva haladás” hívei közti vitában kompromisszumként – először az ország nyugati részének autópályáin, első lépésként, ráadásul kísérleti jelleggel – 140 km/órát javasol. És ha az intézkedés beválik, akkor további autópályákra is kiterjesztenék, így téve gyorsabban elérhetővé a térség más országait.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Hatékony oktatási-nevelési stratégia a cirkuszban

A Fővárosi Nagycirkusz előadásait, valamint különböző programjait látva egyre inkább bebizonyosodik, hogy a cirkusz közösségeket tud megszólítani, gondolkodásra, beszélgetésekre, vitákra sarkalló tartalmakat képes közvetíteni.

Összeomlott a magyar ellenzék – csődbiztos kerestetik

Budapest V. és VIII. kerületében győzelmet remélt az ellenzék a július 8-i időközi erőpróbákon, hiszen a parlamenti szavazáshoz képest egységesebb formában indult – ráadásul a főváros Fidesz-kritikusabb, mint az ország. Aztán jött a feketeleves, illetve a tanácstalanság: jövőre milyen felállásban lenne célszerű „elszenvedni” az uniós és az önkormányzati választást? Részletes háttér a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.