Gazdaság

Vitorlások, figyelem! Íme egy hiánypótló digitális kikötői kalauz

/ 2017.06.15., csütörtök 13:45 /

A Hello Skipper vitorlás applikáció a Racskó testvérpár fejlesztése. A kikötői adatokat tartalmazó ún. digitális kalauz már közel ezer helyszínt fed le, a bázisnak számító Genfi-tótól egészen Új-Zélandig. A Balaton feltérképezése azonban még várat magára. Az idősebbik testvért, Racskó Norbertet kérdeztük a részletekről.

Honnan jött a Hello Skipper vitorlás applikáció ötlete?

A Swiss Tomato nevű céget az öcsémmel, Dániellel közösen alapítottuk, mindketten kamaszkorunk óta vitorlázunk a Balatonon. Én Genfben lakom már 9 éve, de itt nem fogadták el a magyar vitorlás jogosítványt, így le kellett vizsgáznom Svájcban is. A sikeres vizsga után ültem a Genfi-tó partján egy büfében, amikor hirtelen beugrott ez az ötlet.






Pontosan milyen információkat tartalmaz ez az ún. „digitális kikötői kalauz”?

A Hello Skipper adatbázisa közel 1.000 kikötőt ölel fel. Fotók, leírások, elérhető szolgáltatások (áram, WC, vendéghely stb.), a kikötőmester elérhetőségei, kikötői térképek mellett széladatokkal, élő webkamerákkal és tracking funkciókkal segíti a vitorlásokat világszerte.

Honnan származnak ezek az adatok, kikkel működnek együtt, hogy az adatbázis mindig naprakész legyen?

A kikötők több mint felét személyesen meglátogattuk, még a fotókat is mi készítettük. Emellett emailben is megkerestük őket, illetve a weboldalaikon is ellenőriztük a rendelkezésünkre álló adatokat. A többi kikötői információt pedig a helyi vitorlás életben aktív, az adott ország nyelvét beszélő gyakornokaink gyűjtötték össze, amit ugyancsak több forrásból ellenőriztünk.

Mennyire interaktív a szolgáltatás? Lehet kérdezni is, megoszthatók a személyes tapasztalatok?

A felhasználók jelenthetik, ha pontatlanságot találnak az adattartalomban, illetve le lehet menteni és a Facebook-on meg lehet osztani a megtett útvonalakat. Így a barátok követhetik például egy horvátországi vitorlázás aznapi útvonalát.

Milyen digitális eszközökön érhető el az applikáció?

Az applikáció iOS-en (iPhone, iPad) és Androidon, illetve Apple Watch-on is elérhető.

A svájci tavak után milyen módszerrel eveztetek más vizekre továbbá hol tart most a folyamat?

A német nyelvű országok vitorlásai képezik felhasználói bázisunk legnagyobb részét, így a körükben legnépszerűbb Földközi-tenger vitorlás útvonalai kerültek be következő lépésként. A jelenleg elérhető tavak: Genfi-tó, Neuchateli-tó, Zürichi-tó, Vierwaldstättersee, Bodeni-tó, Lago Maggiore. A Földközi-tengeren az Adria, Görögország és Törökország tengerei, Szardínia, Liguria, Francia Riviéra és Baleár-szigetek. Ezen kívül elértük a Balti-tenger német részét és Új-Zélandot is.

A Balaton nem is jön szóba?

Nagyon sokszor szóba jött, és továbbra is tervben van. A magyar felhasználók azonban nem szívesen fizetnek digitális tartalomért, ezért ehhez helyi szponzort kell keresnünk, és mindeddig nem találtunk.

A HelloSkipper Európa egyik legtöbbet letöltött vitorlás applikációja lett. Mitől ilyen sikeres?

A hagyományos könyvformában megjelenő kikötői kalauzok nem túl praktikusak egy hajón. Amikor a könyvkiadó cégek applikációt készítenek ezekből, akkor általában nem felhasználóbarát megoldás születik, mert az offline logika nem működik a digitális világban. A felhasználók visszajelzései alapján a Hello Skipper hiánypótló, felhasználóbarát, továbbá modern design és minőségi tartalom jellemzi. A német nyelvterületeken, Svájcban, Németországban és Ausztriában nyáron sokat van a top 10 applikáció között a navigáció kategóriában.

Mennyibe kerül a használata? Ki lehet próbálni ingyen? Jutalmazzák a gyakori használatot? 

Van egy ingyenesen letölthető verzió, amelyben a prémium tartalmat egy hétre ingyen ki lehet próbálni, ezek után régiónként 10-12 euróért lehet megvenni, vagy minden régiót 18 euróért. Emellett az egyes régiók fizetős appként is elérhetőek.

Van ezen kívül is bevételük az applikációból?

Hajót is lehet bérelni az appon keresztül, egy partnerünk segítségével, amely szolgáltatásból némi jutalékot mi is kapunk.

Milyen terveik vannak még ezzel az applikációval?

Kikötői helyek bérlése az appon keresztül, kikötői helyek interaktív értékelése (a felhasználók értékelhetik az egyes kikötőket), illetve horgonyzó helyek feltérképezése szerepel a tervekben. Földrajzi értelemben pedig a Balaton, a Földközi-tenger még hiányzó részei, illetve az Egyesült Királyság meghódítása következnek.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

„Habony szegény fiú volt akkoriban, néha nálunk aludt a kanapén”

Ötven évet kellett várnia, mire filmet készíthetett az egykor a szovjet katonák által elkövetett nemi erőszakokról. Mészáros Márta rendező a héten mozikba kerülő Aurora Borealis – Északi fény történelmi hátteréről és rendkívül különös keletkezéséről. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Ezt nem értik a lengyelek az Orbán-kormányban

Két jó barát, mantrázzuk a mondást Magyarországról és Lengyelországról, de van legalább két ügy, amit Varsóban nem igazán értenek, ha az Orbán-kormányról van szó. A Heti Válasznak adott exkluzív interjújában Witold Waszczykowski lengyel külügyminiszter magyarázza el, hogy mivel és miért van gondjuk.

Kormánypárti abszurd: Semjén Zsolt hazaárulózza Navracsics Tibort

Váratlan nézeteltérés alakult ki a Fideszben: egyesek sátánoznak, mások eltartják maguktól a „Soros-tervet”. Azonban a valódi veszély nem a pénzember felől, hanem belülről fenyegeti Európát – egy konzervatív kiáltvány szerint eltűnik a kultúránk, ha nem születnek gyerekek. A csütörtöki Heti Válasz címlapsztorija.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.