Gazdaság

Vakvágányon a Magyarország tengeri kapcsolatait érintő beruházások?

/ 2017.05.14., vasárnap 14:00 /
Vakvágányon a Magyarország tengeri kapcsolatait érintő beruházások?

Megakadni látszik mindkét, Magyarország tengeri kapcsolatait érintő beruházás, a Budapest–Belgrád-vasút felújítása és a szlovéniai magyar szerepvállalás. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Pafféri Zoltán, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezérigazgatója abban bízik, hogy az Európai Bizottságnak nem lesz több kifogása a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszának kínai hitelből történő korszerűsítése ellen, miután a parlament elfogadta a projektről szóló törvény mellékletét. Ez olyan fogalmi pontosításokat tartalmaz, melyek hiánya miatt az EU az utóbbi közel egy évben blokkolta a fejlesztést.

Hogy Brüsszelben is gondolják-e, csak pár hét múlva derülhet ki. De nem is ez az 550 milliárd forintos beruházás előtt álló egyetlen akadály. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Heti Válasznak azt mondja: addig nem lesz érdemi előrelépés, amíg nem kötik meg a finanszírozási megállapodást a kínai Eximbankkal.

Szintén rezeg a léc Szlovéniában, ahol a koperi kikötőhöz vezető vasútvonal második vágányának 1-1,3 milliárd euróba kerülő építésébe szállna be Magyarország 200 millió euróval, azaz bő 60 milliárd forinttal. Bár ennek a befektetésnek a megtérülésére jó esély van, lapunk értesülései szerint a szlovén fél csak a magyar feltételek töredékét hajlandó teljesíteni, így kútba eshet az üzlet.

 

 

 

 

Részletes háttér a május 11-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

„Habony szegény fiú volt akkoriban, néha nálunk aludt a kanapén”

Ötven évet kellett várnia, mire filmet készíthetett az egykor a szovjet katonák által elkövetett nemi erőszakokról. Mészáros Márta rendező a héten mozikba kerülő Aurora Borealis – Északi fény történelmi hátteréről és rendkívül különös keletkezéséről. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Ezt nem értik a lengyelek az Orbán-kormányban

Két jó barát, mantrázzuk a mondást Magyarországról és Lengyelországról, de van legalább két ügy, amit Varsóban nem igazán értenek, ha az Orbán-kormányról van szó. A Heti Válasznak adott exkluzív interjújában Witold Waszczykowski lengyel külügyminiszter magyarázza el, hogy mivel és miért van gondjuk.

Kormánypárti abszurd: Semjén Zsolt hazaárulózza Navracsics Tibort

Váratlan nézeteltérés alakult ki a Fideszben: egyesek sátánoznak, mások eltartják maguktól a „Soros-tervet”. Azonban a valódi veszély nem a pénzember felől, hanem belülről fenyegeti Európát – egy konzervatív kiáltvány szerint eltűnik a kultúránk, ha nem születnek gyerekek. A csütörtöki Heti Válasz címlapsztorija.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.