Gazdaság

Új magyar csúcs: kilométerenként 3,14 milliárdból újítanak fel egy vasútvonalat

/ 2018.01.24., szerda 18:00 /
Új magyar csúcs: kilométerenként 3,14 milliárdból újítanak fel egy vasútvonalat

A maga nemében Magyarország valaha volt legdrágább vasúti beruházása a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti felújítás. Lengyelországban egy hasonló munkát harmadennyiből végeznek el. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Öt-hat évvel ezelőtt még cikkek garmadája boncolgatta, hogy – számos külföldi projekthez képest – miért olyan drága a Szajol és Püspökladány közötti vasút felújítása, amelyet a tenderen győztes cégek kilométerenként 1,45 milliárd forintért vállaltak. Idén év elején viszont lényegében már csak rövidhírek jelentek meg arról, hogy Százhalombatta és Pusztaszabolcs között kilométerenként 3,14 milliárdból újítják fel a vasutat.

A magyar vasútépítés történetében csak egy olyan projektet sikerült fellelni, amely valamelyest ennél is drágább. A Szolnok–Szajol-felújítás kilométerenként 3,29 milliárdba került, ez azonban speciális eset. Ennek keretében ugyanis egy új hidat építettek a Tiszán, márpedig egy ilyen méretű egyedi elem nagyon megdobja a fajlagos költségeket, így ezzel nem érdemes összevetni a Százhalombatta–Pusztaszabolcs szakaszt.

Az árak nemcsak a korábbi hazai szinthez képest szaladtak el, nemzetközi összehasonlításban még szembeötlőbb a különbség.

 

 

 

 

Részletek a január 25-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható. 

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Ez most tényleg össznemzeti ügy – aki magyar, aláír!

Miért kell vért izzadni ahhoz, hogy egymillió uniós aláírás összegyűljön a Nemzeti Kisebbségvédelmi Kezdeményezéshez? Csáky Pál, az ügyet az Európai Parlamentben képviselő felvidéki politikus és névrokona, Csáky Csongor, a gyűjtést idehaza szervező Rákóczi Szövetség főtitkára válaszol a csütörtöki Heti Válaszban.

Ki nyerhet áprilisban? Most vasárnap minden eldől

Röviddel a parlamenti választás előtt a pártok a legjobboldalibb megyei jogú városban, Lázár János pátriájában tesztelhetik stratégiájukat. A hódmezővásárhelyi eredményből következtetni lehet majd az országos voksolás végeredményére is. A csütörtöki Heti Válasz címlapsztorija!

Ma született Mátyás király

A Mátyás király Emlékév alkalmából ma este a budavári Mátyás-templomban ad koncertet az Angelica Leánykar, Kolozsváron pedig Mátyás Napok kezdődnek.

Ki ez az ember? Dél-Afrika Mészáros Lőrince?

Korrupt elnökének eltávolításával Dél-Afrika adott magának még egy esélyt, hogy valóra váltsa a reményeket, amire negyed százada nem képes. A friss Heti Válaszból kiderül, hogy az utódnak csodát kéne tennie: például vizet fakasztania a Fokváros körüli sziklákból.

Itt épített gyurcsányista erőközpontot Lamperth Mónika

A baloldal az esélyesebb az észak-budapesti lakótelepi karéj három választókörzetében, de a XV. kerületben bonyolult a képlet: van itt Lamperth Mónika által építgetett gyurcsányista erőközpont, jelölt a Fidesz lakótelepi szakembere, és egy óvodafelújítás miatt megbüntetett lázadó szocialista is. Választási sorozatunk az Óbudától Újpalotáig nyújtózó kerületek esélyeit latolgatja. Részletek a friss Heti Válaszban.

A disznósajt volt a csúcs a kisgazdák sajtóreggelijén

Pártcunamival indult a hivatalos kampányidőszak, ám a szokásosan jelentkező komolytalan formációk mellett a reaktivált kisgazdáknak és Lévai Katalin volt szoci miniszter pártjának lehet is hatása egy-egy mandátum – elvesztésére. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Huszti Péter: „Ellopta a show-t a politika”

El lehet játszani Hamletet bőrdzsekiben, de ne a ma emberéről, hanem a ma emberéhez szóljon – mondja a Corvin-lánccal frissen kitüntetett Huszti Péter színművész, rendező. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.