Gazdaság

Így egyezkedtek a háttérben a nagy német autómárkák

/ 2017.08.04., péntek 08:00 /
Így egyezkedtek a háttérben a nagy német autómárkák

Példátlan büntetéseket fizethetnek a német autógyártók, ha megáll a kartellvád, miközben rengeteg pénz kell a fejlesztésekre is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Ha a Spiegel hetilap információi igazak, akkor a német autógyártók a kartellezést is németes precizitással csinálták. A BMW, a Mercedes-anyavállalat Daimler, valamint a Volkswagen-csoport márkái közül az Audi, a Porsche és a VW szakértői a 90-es évek közepétől kezdve rendszeresen találkoztak. Csak az utóbbi öt esztendőben több mint hatvan munkacsoport legalább ezer egyeztetést tartott műszaki, beszállítói, környezetvédelmi és költségszintekkel kapcsolatos ügyekben.

A gyártóknak sürgősen ki kell tolatniuk a zsákutcából, vagy – immár kartell nélkül szárnyaló fejlesztéssel – bizonyítaniuk, hogy nincs igazuk azoknak, akik temetik a dízeltechnológiát. A németek az elektomobilitásban lemaradtak, és a felzárkózást elkezdték ugyan, de ez óriási összegeket igényel, az akár tízmilliárd eurós nagyságrendűre várható büntetések pedig apasztják a szabad forrásokat.

 

Részletes háttér az augusztus 3-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható. 

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Kettészakadhat az Európai Unió

Ostobaság az EU elképzelése, hogy a vitás kérdéseket a visegrádi országok számára kifizetendő támogatások csorbításával rendezné – állítja Lubomír Zaorálek. A cseh külügyminiszter nem zárja ki, hogy az EU kettészakad. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Gulyás Gergely: „Ilyen diktatúrát kívánok mindenkinek!”

Nem tudja, nyertünk-e bármit is a CEU-üggyel, s amikor állami cégeknél a prémium megközelíti az éves fizetést, az elfogadhatatlan – mondja Gulyás Gergely. A Fidesz alelnöke szerint nem szabad felülniük a téves látszatnak, hogy a mutyiügyek következmények nélkül maradnak. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.