Gazdaság

Annyi a nemzeti buszgyártásnak: 180 járműből egy sem készült el

/ 2017.08.13., vasárnap 13:00 /
Annyi a nemzeti buszgyártásnak: 180 járműből egy sem készült el

Az augusztus 14-i határidőre egyetlen darab sem készül el a Volánbusz által megrendelt 180 magyar csuklós buszból – értesült a Heti Válasz. Exkluzív részletek a csütörtöki lapszámban.

A Volánbusz január 16-án írt alá szerződést az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-vel: a cégnek 210 nap alatt 180 új csuklós buszt kellene átadnia 15,37 milliárd forintért. A Heti Válasz azonban több forrásból úgy értesült – és más módon is meggyőződött erről –, hogy ez nem fog megtörténni az augusztus 14-i határidőig. A vállalat mátyásföldi üzemében mindössze öt busz legyártása kezdődött el, ám még a legjobban állónál is csak a vázszerkezet egy részét rakták össze.

Az Ikarus ügyvezetője és résztulajdonosa, Mészáros Csaba érdemben ennyit válaszolt: „a szerződés nyilvános, aszerint kell és fogunk teljesíteni”. A szerződés sorsa még nem dőlt el. Van olyan kormányközeli kör, amely kitolná a teljesítés határidejét. Még akkor is, ha ez súlyos jogi problémákat vet fel, és ezzel csak a szőnyeg alá söpörnék a problémát, hiszen egyelőre nehéz megmondani, mennyi plusz időre lenne szüksége az Ikarusnak. Az ügy azért is kellemetlen a kormányzat számára, mert darabszámban és összegben is ez a legnagyobb megrendelés, mióta a kabinet 2016 májusában meghirdette a nemzeti autóbusz-gyártási programot.

 

 

 

 

Részletes háttér az augusztus 10-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Zsuppán András

Találkozunk 2016-ban!

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.