Gazdaság

Annyi a nemzeti buszgyártásnak: 180 járműből egy sem készült el

/ 2017.08.13., vasárnap 13:00 /
Annyi a nemzeti buszgyártásnak: 180 járműből egy sem készült el

Az augusztus 14-i határidőre egyetlen darab sem készül el a Volánbusz által megrendelt 180 magyar csuklós buszból – értesült a Heti Válasz. Exkluzív részletek a csütörtöki lapszámban.

A Volánbusz január 16-án írt alá szerződést az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-vel: a cégnek 210 nap alatt 180 új csuklós buszt kellene átadnia 15,37 milliárd forintért. A Heti Válasz azonban több forrásból úgy értesült – és más módon is meggyőződött erről –, hogy ez nem fog megtörténni az augusztus 14-i határidőig. A vállalat mátyásföldi üzemében mindössze öt busz legyártása kezdődött el, ám még a legjobban állónál is csak a vázszerkezet egy részét rakták össze.

Az Ikarus ügyvezetője és résztulajdonosa, Mészáros Csaba érdemben ennyit válaszolt: „a szerződés nyilvános, aszerint kell és fogunk teljesíteni”. A szerződés sorsa még nem dőlt el. Van olyan kormányközeli kör, amely kitolná a teljesítés határidejét. Még akkor is, ha ez súlyos jogi problémákat vet fel, és ezzel csak a szőnyeg alá söpörnék a problémát, hiszen egyelőre nehéz megmondani, mennyi plusz időre lenne szüksége az Ikarusnak. Az ügy azért is kellemetlen a kormányzat számára, mert darabszámban és összegben is ez a legnagyobb megrendelés, mióta a kabinet 2016 májusában meghirdette a nemzeti autóbusz-gyártási programot.

 

 

 

 

Részletes háttér az augusztus 10-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

„Habony szegény fiú volt akkoriban, néha nálunk aludt a kanapén”

Ötven évet kellett várnia, mire filmet készíthetett az egykor a szovjet katonák által elkövetett nemi erőszakokról. Mészáros Márta rendező a héten mozikba kerülő Aurora Borealis – Északi fény történelmi hátteréről és rendkívül különös keletkezéséről. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Ezt nem értik a lengyelek az Orbán-kormányban

Két jó barát, mantrázzuk a mondást Magyarországról és Lengyelországról, de van legalább két ügy, amit Varsóban nem igazán értenek, ha az Orbán-kormányról van szó. A Heti Válasznak adott exkluzív interjújában Witold Waszczykowski lengyel külügyminiszter magyarázza el, hogy mivel és miért van gondjuk.

Kormánypárti abszurd: Semjén Zsolt hazaárulózza Navracsics Tibort

Váratlan nézeteltérés alakult ki a Fideszben: egyesek sátánoznak, mások eltartják maguktól a „Soros-tervet”. Azonban a valódi veszély nem a pénzember felől, hanem belülről fenyegeti Európát – egy konzervatív kiáltvány szerint eltűnik a kultúránk, ha nem születnek gyerekek. A csütörtöki Heti Válasz címlapsztorija.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.