Techvilág

Rettenetesen óvakodnak a rázós témáktól a magyar youtuberek

/ 2017.11.02., csütörtök 20:00 /
Rettenetesen óvakodnak a rázós témáktól a magyar youtuberek

A mai fiatalok nem tévéznek, a hirdetők mégis utat találnak hozzájuk. Vajon emiatt irtóznak a YouTube véleményvezérei a rizikós tartalmaktól? Az influencer marketing háttere a friss Heti Válaszban.

A fiatalok elérése mindig is a cégek célja volt, de régen csak az üzenetet kellett testre szabni. Ma nem csak máshogy, de más csatornákon is kell szólni. A 10–29 évesek kétharmada kevesebb mint napi egy órára, 40 százalékuk egyáltalán nem kapcsolja be a tévét. Ellenben 84 százalékuk legalább napi egy, 61 százalékuk minimum három órát tölt a YouTube-on.

De vajon a több százezer követővel bíró szépségvloggereknek volt-e bármi mondanivalójuk az utóbbi hetekben a közönségüket, a fiatal lányokat is érintő zaklatási ügyről? A kivándorlás terítékre került valaha e fiatalokat megcélzó csatornákon?

A youtuberek rá vannak szorulva a szponzorokra, de maga a YouTube maga sem bátorítja a kockázatosabb tartalmakat. Bevezettek egy algoritmust, ami családbarát és nem családbarát kategóriába sorolja a videókat, és utóbbiakról automatikusan minden reklámköltést letilt. Itt nem pornóra vagy erőszakra kell gondolni, elég egy „vitatott” vagy „érzékeny” téma, például bármilyen kisebbség említése, már demonetizálják a videót.

 

 

 A november 2-i Heti Válaszban bemutatjuk az influencer marketing hátterét, illetve feltesszük a kérdést, van-e összefüggés a szponzoráció és a témaválasztások között. Hogyan válik kötelezően vidám, píszí álomvilággá a Z-generáció nyilvánossága? Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Dévényi István

Találkozunk 2016-ban!

Akiket az állam jól kimentett

A devizahitelezés tekervényes történetében vajon új fejezetet nyit az Európai Bíróság főtanácsnokának minapi indítványa?

A falu, ahol az LMP-s jelölt megsemmisítette a fideszest

A Zemplén egyik kis falujában, Komlóskán április 8-án előállították az egész ország egyik legfurcsább választási eredményét: egyéniben az összes érvényes szavazat 62 százalékát az LMP-s jelölt vitte, a fideszes alig látszott. Hogy lehetséges ez? Miért rontott rájuk Lázár János az időközi választási kampányban? Miért fideszesek az aprófalvak a dacos mintafalu polgármestere szerint? Riport a Heti Válasz csütörtöki számában!

Brüsszel most tényleg büntet? – Navracsics Tibor válaszol

Navracsics Tibor szerint a 2019-es európai parlamenti választáson minden országban közös lesz a téma: a migráció. Az oktatásért és kultúráért felelős uniós biztost az EU-költségvetés hazánkat is célzó szankcióiról és Manfred Weber néppárti frakcióvezető Fidesz-kizárással fenyegető szavairól is kérdeztük. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban. 

Circus Maximus – a cirkuszművészet felől jön az új kulturális államtitkár

Vannak, akik kifejezetten örülnek Fekete Péter kulturális államtitkárrá történő kinevezésének, egyesek agilisnak, mások törtetőnek-törekvőnek nevezik. Nem tudni, milyen tervekkel érkezik a kulturális életbe a cirkuszigazgató, de a vele kapcsolatos várakozás inkább bizakodó. Az új államtitkár portréja a friss Heti Válaszban.