Techvilág

Rettenetesen óvakodnak a rázós témáktól a magyar youtuberek

/ 2017.11.02., csütörtök 20:00 /
Rettenetesen óvakodnak a rázós témáktól a magyar youtuberek

A mai fiatalok nem tévéznek, a hirdetők mégis utat találnak hozzájuk. Vajon emiatt irtóznak a YouTube véleményvezérei a rizikós tartalmaktól? Az influencer marketing háttere a friss Heti Válaszban.

A fiatalok elérése mindig is a cégek célja volt, de régen csak az üzenetet kellett testre szabni. Ma nem csak máshogy, de más csatornákon is kell szólni. A 10–29 évesek kétharmada kevesebb mint napi egy órára, 40 százalékuk egyáltalán nem kapcsolja be a tévét. Ellenben 84 százalékuk legalább napi egy, 61 százalékuk minimum három órát tölt a YouTube-on.

De vajon a több százezer követővel bíró szépségvloggereknek volt-e bármi mondanivalójuk az utóbbi hetekben a közönségüket, a fiatal lányokat is érintő zaklatási ügyről? A kivándorlás terítékre került valaha e fiatalokat megcélzó csatornákon?

A youtuberek rá vannak szorulva a szponzorokra, de maga a YouTube maga sem bátorítja a kockázatosabb tartalmakat. Bevezettek egy algoritmust, ami családbarát és nem családbarát kategóriába sorolja a videókat, és utóbbiakról automatikusan minden reklámköltést letilt. Itt nem pornóra vagy erőszakra kell gondolni, elég egy „vitatott” vagy „érzékeny” téma, például bármilyen kisebbség említése, már demonetizálják a videót.

 

 

 A november 2-i Heti Válaszban bemutatjuk az influencer marketing hátterét, illetve feltesszük a kérdést, van-e összefüggés a szponzoráció és a témaválasztások között. Hogyan válik kötelezően vidám, píszí álomvilággá a Z-generáció nyilvánossága? Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Baljós árnyak a magyar Microsoftnál

Váratlanul felállt székéből a magyar Microsoft ügyvezetője. Nem ez az első baljós árny a vállalatnál: fél éve elcsapták állami viszonteladóikat, két volt vezetőjük kormányzati mentőövet kapott, és a hírek szerint az amerikai hatóságok is vizsgálódnak az ügyben.

Nemrég még a liberálisok kedvence volt a Fidesz kultúrharcosa

A jobbos intézményvezetőket liberális ármánykodás támogatásával vádló Magyar Idők saját rovatvezetőjét is tollhegyre tűzhetné: Orbán János Dénes ugyanazt tette, amiért most Prőhle Gergelyt ütik-vágják. Bónusz: a pribéksorozatot jegyző Szakács Árpád a liberális Demszky-érában dolgozott a Budapest Portálnak. Részletes háttér a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Hatékony oktatási-nevelési stratégia a cirkuszban

A Fővárosi Nagycirkusz előadásait, valamint különböző programjait látva egyre inkább bebizonyosodik, hogy a cirkusz közösségeket tud megszólítani, gondolkodásra, beszélgetésekre, vitákra sarkalló tartalmakat képes közvetíteni.