valasz.hu/magyarokapiacon/ok-terveztek-ujra-a-lenyugozo-gellerthegyi-csuszdaparkot-124548

http://valasz.hu/magyarokapiacon/ok-terveztek-ujra-a-lenyugozo-gellerthegyi-csuszdaparkot-124548

Magyarok a piacon

Megduplázni a bravúrt

/ 2018.06.06., szerda 11:34 /

Magyarországról indít új energiaital-világmárkát a Szentkirályi alapítója, Balogh Levente, aki nemrég a magyar Pepsi felvásárlásában is részt vett. A cégvezető szerint ideje megmérni, újra naggyá tud-e tenni egy saját brandet.

A Szentkirályi ásványvíz cége néhány éve beolvadt az olasz Pasquale családdal közösen alapított CEMW holdingba. A napokban debütáló Skybaby energiaital is a CEMW terméke lesz?

Nem, a Skybaby a saját gyermekem. Önállóan, a CEMW-től és a Szentkirályitól függetlenül indítottam.

Azt hittük, a dzsúdó a hobbija.

Úgy tűnik, nem sikerül abbahagynom az üzletépítést. Az energiaital régi álmom volt, és most végre összeálltak a csillagok, így sikerült elindítani. Bár a Skybaby a saját projektem, nyilván kihasználjuk majd az együttműködési lehetőségeket a többi vállalkozásommal – de ezt leszámítva nincsenek közös pontok. Teljesen új terméket hozok létre, ami a Szentkirályival ellentétben már induláskor nemzetközi brandet kap.

Balogh Levente

Fotó: Jelli Márk

Annak idején azt mondta, azért olvasztja be a Szentkirályit a közép-európai multiba, hogy az nemzetközi márkává fejlődhessen. Nem elégedett az eredménnyel?

Hogyne lennék elégedett! A Szentkirályi forgalma idén májusban 45-50 százalékkal teljesítette túl az egy évvel ezelőttit – nehéz ebben kivetnivalót találni. Az ásványvíz esetében azonban nem a brandet akartam multinacionálissá tenni, csak ki szerettem volna nyitni előtte a nemzetközi piacot. Nagy a különbség: a Szentkirályi születése óta magyar márka, nemzeti brand, és részben ez adja az értékét a külföldi piacokon is. A Skybaby-nek ezzel szemben nem ilyen az identitása. Egy energiaitalt nem így kell eladni.

Hanem hogyan?

A fő kérdés mindig az, hol van az adott termék helye a fogyasztási kultúrában. Az energiaitalok rendkívül népszerűek, és ez jelentős részben annak köszönhető, hogy – főleg a fiatalabb nemzedék körében – kiváltják a kávézást. Frissítő, élénkítő italról van szó, ami sokkal kevésbé körülményes, mint a kávé. Nem kell pörkölni, őrölni, lefőzni; nincs körülötte akkora felhajtás, viszont kellemes softdrink-élményt ad. Azt a közönséget kell megszólítanunk, amely ilyen szempontok szerint dönt.

A kávézásnak sokak számára épp a fogyasztásához kapcsolódó rituálé adja az értékét.

Igen, de nem mindenkinek. Az az életmód, amit a tizen- és huszonévesek élnek, nem ilyen ritmus szerint zajlik. Ők sokkal fogékonyabbak egy kellemes ízű, hűsítő és élénkítő italra, ami egyszerre valamilyen életérzést is megjelenít számukra. Az energiaitaloknak divatosnak, trendinek kell lenniük; olyan hangulatot kell árasztaniuk, amivel könnyű azonosulni.

Az energiaitalok íze – különleges összetételükből fakadóan – szinte minden gyártónál hasonló. Nem teszi ez lehetetlenné az egyes termékek megkülönböztetését?

Egy ilyen élelmiszeripari terméket két eszközzel lehet eladni: árral vagy branddel. Én nem vagyok az alacsony árazás híve, nincsenek csodák, az olcsóság a minőség rovására megy. Már a Szentkirályi létrehozásakor sem arra hajtottam, hogy az emberek az alacsony ár miatt vegyék a terméket. Abban hiszek, hogy hosszú távú értéket a jól megalkotott brand képes teremteni. Emellett természetesen fontos a minőségi beltartalom is; a Skybaby például négy ízben lesz kapható, s ezek közül kettő teljesen új – az én ötleteim alapján fejlesztettük őket. A termék akkor lesz sikeres, ha a márkaélményt mind a belső, mind a külső tulajdonságok alátámasztják. A brandépítés olyasmi, mint a divatipar: stílust kell teremtenünk, menő életérzést kell kínálnunk a fogyasztók számára.

Mintha csak a kóla sikerreceptjét hallanánk. Apropó: a Pasquale családdal közösen nemrég felvásárolták a Pepsi magyar részlegét. Lezárult már a tranzakció?

A napokban hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal a PepsiCo magyar leányvállalatának felvásárlását, Csehországban és Szlovákiában pedig még zajlik az engedélyezési folyamat.

A Pasquale család nemrég egy bolgár Pepsi-gyárat is megvásárolt. Összehangolt fejlesztési stratégiát hajtanak végre?

Az üzlettársaim terveiről őket kérdezzék, de az soha nem volt titok, hogy együttműködésünk célja a közép-európai piac legerősebb ásványvíz- és üdítőital-vállalatának felépítése. Ha lezárul a Pepsi beolvasztása, azzal nagy lépést teszünk ebbe az irányba.

Annál érthetetlenebb, hogy az új energiaitalt miért vonja ki a sikeres együttműködés keretei közül.

A Skybaby szerelemgyerek, és egyben személyes ügy számomra. Mivel közel áll hozzám, szeretném teljesen a saját kezemben tartani. Kíváncsi vagyok rá, hogy képes vagyok-e ismét felépíteni és megerősíteni egy saját vízióra épülő brandet. Ebben a projektben amellett, hogy jó üzleti lehetőséget látok, a személyes kihívást is keresem; szeretném megméretni magam, hogy végre tudok-e hajtani még egyszer egy olyan bravúrt, mint a Szentkirályival. Egyelőre nagyon jó az előérzetem, a Skybaby az indulás pillanatában nagyon ígéretes terméknek tűnik.

Balogh Levente
1969-ben született Kecskeméten. • 1989-ben az Olympos-TOP Kft. üzletkötőjeként kezdett dolgozni. • 1990-ben végzett a Kertészeti Egyetem Élelmiszeripari Főiskolai Karán. • 2003-ban alapította a Szentkirályi Kft.-t. • 2015 óta a CEMW holding elnöke.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Elbűvölő Sanghaj Budapesten

A kínai csomózással és a bársonyhímzéssel is megismerkedhetnek az Elbűvölő Sanghaj programsorozat látogatói egy hétig. Fotó, festmény, design.

Ugyanúgy?

„Ahogy ma az állam már a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül költséghatékony módon kezeli az állami hirdetéseket, ugyanúgy központosítani lehetne a kulturális mecenatúrára fordított pénzeszközöket”, nyilatkozta Szakács Árpád a Figyelőnek. A Médiaworks főszerkesztője a Magyar Időkben indított sorozatával a kulturális mecenatúrát, annak visszásságait vette célba, kritizálva, mi több, támadva a baloldali gondolatok előtt teret nyitó állami intézményvezetőket.

Itt a könyvhét mérlege: idén egy bájos fiatal írónő asztala előtt kígyózott hatalmas sor

Több mint egy évtizedig az ünnepi könyvhét megnyitója után fél órával megjelent a Vörösmarty téren Esterházy Péter; tíz perc múlva már jöttek és nem akartak elfogyni a dedikálásra váró olvasók. Helyben vagyunk – bólogatott a közönség, ki örömmel, ki fanyalogva. Idén egy bájos fiatal írónő asztala előtt kígyózott hatalmas sor. Részletek a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban.

Azt ígérik, jobb lesz a MÁV, mint az osztrák vasút

Az osztrák vasút Budapestre közlekedő vonatánál magasabb színvonalat ígér jövőre a MÁV a felújított vasútvonalakon, saját gyártású kocsijai fedélzetén. Részletek a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban.

„Putyin úgy fogja felhasználni a focivébét, ahogy Hitler tette az 1936-os olimpiával”

Kelet-ukrajnai háború, túlárazások, bosszúszomjas angol ultrák – néhány a 21. foci-vb-re vetülő árnyék közül. A nemzetközi politika nagyágyúi végül, a Krím annektálása ide vagy oda, nem maradnak távol a június 14-től kezdődő világbajnokságtól. Részletes háttér a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban.

Prőhle Gergely: Lovas István halálára

„A kemény fiúk szemében nyilván a végső lúzerség, hogy most mégis leírom: megrendít Lovas halála.” Prőhle Gergely írása a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban olvasható.

Jó-e, hogy a fociválogatottak tele vannak bevándorlókkal?

A nyugat-európai válogatottakban a lakosság átlagánál jóval több bevándorlógyökerű játékost láthatunk a most kezdődő focivébén. Ami általános megítélés szerint az integráció nagy sikere. A legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszból kiderül, valóban sikerről van-e szó?

„Budapest ma már a Wagner-szentélyt, Bayreuthot is megelőzi”

A Budapesti Wagner-napok kultuszhellyé avatta a Müpát, és sokak szerint Budapest ma már a Wagner-szentélyt, Bayreuthot is megelőzi. Idén a szerző legnehezebben megrendezhető operája, a Trisztán és Izolda a fesztivál új produkciója. Részletek a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban.

Rejtett nyugdíjreform: így szakadnak le az időskori ellátások a bérektől

Sosem látott tempóban maradnak el a nyugdíjak a keresetek növekedése mögött, és szegényednek el a nagyon idősek az aktívakhoz viszonyítva. A rejtett nyugdíjreform furcsasága, hogy mindez az érintettek legnagyobb megelégedésére történik. Részletes háttér a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban.

Szexuálisan frusztrált férfiakból kerülnek ki az alt-right tömeggyilkosai?

Az internet sötét bugyra a „kényszerű cölibátusban” élő fiatal férfiak radikalizálódott keménymagja. Az alt-right nyelvezetét használó „incel” fórumok tömeggyilkosokat is kitermeltek már. A jelenség részletes háttere a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban olvasható.

Jobbik-szakadás a kulisszák mögött: ezt tervezi Vona Gábor

A választások óta néhány tucatnyian távoztak a Jobbik 15 ezres tagságából, korai tehát a pártszakadás emlegetése. Lehet, hogy Vona Gábort politikai elemzőként látjuk viszont? A jobbikos belharcok háttere a legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – Heti Válaszban olvasható.

Észt elnök a Heti Válasznak: biztonságban vagyunk az oroszoktól

Közös megoldás kell migrációügyben, Oroszországgal pedig átláthatóan kell beszélni – véli Észtország elnöke. Kersti Kaljulaid a Heti Válasznak Tallinnban azt mondta: nevén kell nevezni, mi folyik Ukrajnában. A teljes nagyinterjú lapunk legfrissebb – jelenleg csak digitális formában elérhető – számában olvasható.